Een paar dagen geleden schreef ik hier nog "Weblogs doorprikken genadeloos elk bullshit-verhaal of halve-waarheden bevattend artikel." Een uitspraak, volgens Hans Mestrum, die staat als een huis.
Vandaag kan ik er zelfs een perfect voorbeeld van geven. Naar aanleiding van de fusie tussen Adobe en Macromedia maakte een weblogger een 'vertaling' van de FAQ die Adobe hierover uitbracht voor de pers.
De FAQ staat uiteraard vol met buzzwords als 'synergy', 'dynamic', 'platform', 'solutions', 'growth agendas' etcetera. Neem bijvoorbeeld een vraag als:
Do you anticipate a reduction in force as a result of this transaction? (verwacht u dat er ontslagen zullen vallen als resultaat van deze transactie)
Het 'officiƫle' antwoord is elf regels lang en bulkt van de vaagheden. De vertaling is simpel en helder:
Yes.
Erger voor Adobe is dat deze 'vertaling' nu al op de eerste plaats staat bij Blogdex, omdat er al zes bloggers naar gelinkt hebben (zeven met dit artikel erbij). Op deze pagina op Technorati kan je trouwens quasi live volgen wie er al allemaal naar gelinkt heeft.
Mee genieten? Snel surfen naar: Daring Fireball: Translation From PR-Speak to English of Selected Portions of Adobe's 'FAQ' Regarding Their Acquisition of Macromedia.
My 2 cents,Niet eens zo verbazingwekkend dat oerdvosis aan medicatie' een van de doodsoorzaken is bij een pandemie. Verschillende bevolkingsgroepen van de wereld reageren nu eenmaal anders op dezelfde medicatie. Vaak zal het ondersneeuwen in de statistieken, domweg omdat er niet op gelet wordt (behalve dan bijna een eeuw later, natuurlijk). Ook zou het me niks verbazen dat dit soort argumenten ( oerdvosis aan medicatie') door de farmaceutische industrie buiten de media gehouden wordt. Zij hebben er het allergrootste belang bij dat mensen bang blijven van de pandemie e9n dat ze de medicijnen blijven vertrouwen' (zonder medicatie ben je 7 dagen ziek, met medicatie duurt het maar een week..;-)That's All Folks,Harald.
Geplaatst door: Tomoyuki | dinsdag, 03 juli 2012 om 17:08
Pleuni, het klinkt idadreand raar, maar de experimenten van Shaham lieten dit wel zien. Ook het experiment met rokers leidde tot dezelfde resultaten. Hierbij gaven ze rokers de opdracht om te stoppen en lieten ze verschillende proefpersonen op verschillende tijdstippen terugkomt. De reactie van mensen die langer gestopt waren op sigaretten was duidelijk groter
Geplaatst door: Mina | dinsdag, 03 juli 2012 om 17:09