Een paar weken geleden kondigde ik al aan dat ik binnenkort groot nieuws te melden ging hebben. Er is nog wat onverwachte vertraging geweest, maar vandaag kan ik het dan eindelijk officiëel bekendmaken: Telenet, de grootste kabelbreedbandprovider van Vlaandere, lanceert een blogdienst! Dit alles in het kader van de lancering van hun vernieuwde portaalsite breedband.telenet.be.
Het onderliggende systeem waar deze blogdienst op draait is TypePad van Six Apart, het bedrijf waar ik voor werk. Bijzonder aan de Telenet blogdienst is wel dat men er ook gratis een weblog op kan starten (op de 'normale' TypePad moet men hier altijd voor betalen). In de praktijk betekent dit dat er naast de drie abonnementsniveaus die geld kosten (Basic, Plus en Pro), er ook een gratis 'Intro' niveau is (Proberen? Registreren kan hier).
Naast een blogdienst heeft Telenet ook meteen een boel eigen weblogs gelanceerd, om de service te promoten. Zo is er onder andere De Telenetblogger, de weblog van de Telenet-redactie, en een hele lijst bekende Vlamingen:
Voor mij persoonlijk is dit de derde weblogdienst die ik mee hielp lanceren, en toch geeft het me nog steeds dezelfde kriebels in de buik. Succes, telenetbloggers!
UPDATE: mijn eigen TelenetBlog, maarten.telenetblog.be, met videoblog demonstratie.
Beetje teleurstelling, toch.
In Safari zien de pagina's er echt niet uit, en het niveau op de bv-blogs is ook niet helemaal dat. Voor een bedrijf als telenet vind ik het op het eerste zicht een beetje een gemiste kans.
Geplaatst door: lilith | donderdag, 17 november 2005 om 13:32
Lilith, kan je iets specifieker zijn over welke pagina's het precies gaat? Dan geef ik het door aan de mensen van Telenet. Wat het niveau op de BV-blogs betreft, tja, het zijn BV's he ;-)
Geplaatst door: Maarten Schenk | donderdag, 17 november 2005 om 14:06
Ja het is een echt sukses geworden.
Geplaatst door: Telenet online | dinsdag, 27 september 2011 om 16:44
Ik wilde via deze weg eens laten weten dat er ook positieve zaken gebeuren...ik was bij het telenetcenter te Antwerpen...Super zo'n center midden in de stad. Ik voelde me daar opslag begrepen met mijn technisch probleem. Adv mijn telefonisch gesprek met de klantendienst Telenet konden ze in dat center uitvoeren wat er intern werd doorgegeven. De wachttijd was helemaal niet erg, lekkere koffie en een magazine. Het was een vrolijke bediening met de twee dames die hun werk supergoed deden! Was echt onder de indruk van de multitasking en hun deskundigheid...:-)) Volgende keer, ineens naar center zuid. Doe zo voort, 100 procent tevreden!
Geplaatst door: Frederik Gabriels | zondag, 17 november 2013 om 23:17