Net een vernietigende bespreking gelezen die Smetty plaatste over de "blog" van IKEA. Zeker lezen als je ook een bedrijfsblog wil opzetten!
Een paar citaten:
Jammer, maar helaas. Een Ikea blog zou leuk kunnen zijn, maar het werd een zielige bedoening. Moeten we blij zijn om artikels uit de reguliere pers die zonder enige meerwaarde (duiding, commentaar) in een blog geplakt worden? En waarom zou ik mij willen registreren om een comment te plaatsen op een verzameling knip en plaksels (vermomd als blog)?
...
Ik denk dat de conclusie eenvoudig is. De blog mist inhoud. Ofwel heeft het marketingbureau niemand gevonden/gezocht om de content te schrijven, ofwel wil de klant (Ikea) het zo.
Volgens mij is er nog een andere verklaring: IKEA kocht een BLØG zelfbouwkit, schroefde alle stukken (permalinks, RSS, artikels, comments...) in elkaar en dacht dat het zou werken. Maar zoals vaak gebeurt in dergelijke gevallen, was het eindresultaat niet te vergelijken met wat een echte vakman ervan gemaakt zou hebben.
Hehe, iedere keer als je de Ikea blog leest vallen er vijzen uit je pc !
Geplaatst door: Huug | maandag, 14 augustus 2006 om 10:46
@Gala, even kletsen.Een tijd die bijna viorboj is. Wat mooi dat je dat uit het beeld kunt opmaken. Zie je die anjer ergens in de buurt van haar hart (met een beetje goede wil)? Colorante voor haar hart. En die stengels van de anjers waar geen bloemen op zitten? Ze wijzen naar de grond in een driehoek van haar gezicht. Haar bloemen voor de aarde. Bij hem omhoog (met een beetje goede wil) Ze kunnen kiboetskinderen zijn. Of kinderen van de kust. Zo mooi hoe ze die muurtjes hier met de hand en heel veel liefde metselen. Na een heftige storm wordt er in het hele dorp geklust. Dan weet je het wel Voor jou ook een fijne dag. De wind is afgenomen.
Geplaatst door: Belle | maandag, 17 september 2012 om 05:28