UPDATE 28 maart 2008: Brandhome leert bij! Excuses en beterschap op komst?
-------
Ik lees net bij Pietel dat er een slecht reclamebureau achter een bepaalde campagne zit. Ook ik kreeg onlangs enkele mailtjes van een zekere 'Elio', verzonden vanop een ontraceerbaar hotmail-adres. Hij deed zich voor als een "trouwe lezer" van mijn blog en vroeg of ik wist wie achter een aantal reclameborden op straat zat, en of ik kon helpen foto's ervan te verspreiden op mijn blog zodat bloggers mee konden helpen zoeken.
Ik las her en der nog bloggers die hetzelfde mailtje hadden gekregen, en omdat dit overduidelijk weer zo'n viral campagne was, heb ik er niets over geblogd. Niet omdat ik iets tegen virals heb, wel omdat ik me serieus beledigd voelde om zo voorgelogen te worden, en dan nog op een amateuristische manier ook. Ik schrijf in dit berichtje dan ook bewust niet welk merk er achter de campagne zat (dat kan je bij Pietel lezen), omdat dergelijk achterbaks gedoe niet met links beloond moet worden. Behalve deze dan: Brandh0me sucks, slechte PR, verspild reclamegeld, amateurs, prutsers, leugenaars. Viral that!
Wanneer gaan marketeers het eens leren: bloggers houden niet van bedrog, en nog veel minder van bedriegers! "Trouwe lezers", knoop het in jullie oren!
Voor de duidelijkheid: ik heb dat bewuste mailtje niet gehad. Ik post wel dingen die me intrigeren of die me op de één of andere manier boeien en dat deed die marketingcampagne dus.
Vooral de post van Kris Hoet (http://crossthebreeze.com/2007/05/20/about-paola246/) is rond dit topic heel interessant: wanneer Paola mysterieus uit de hoek komt, wordt het wel aanvaard. Wanneer het van Brandhome komt blijkbaar niet. Ik heb ditzelfde ook ervaren bij de Clickx-bwards saga en dit doet me dus nog maar eens beseffen hoe verdomd smal dat lijntje is waarop de online marketeers moeten lopen...
Geplaatst door: meneertje Confituur | woensdag, 23 mei 2007 om 16:21
Het verschil is dat Paola snel boven water kwam en Stefan toegaf dat het fake was. Ook het starten van de 'viral' ging heel anders: Pietel, Clo en Kevin hebben wel degelijk een relatie met Stefan, dus deden ze een 'echte' vriendendienst. Voor de bekendmaking werden er trouwens ook heel lelijke dingen over Paola geschreven die ik hier niet ga herhalen. Het uiteindelijke toegeven van de hoax gebeurde dan nog persoonlijk aan de bloggers zelf.
De Brandhome-Elio bleef zelfs na twee (in mijn geval) vriendelijke mailtjes volhouden dat hij niets met een bureau te maken had. Ook aan andere bloggers heeft hij niet de waarheid gemaild over zijn identiteit. Da's dus staalhard liegen. En de onthulling heeft ook eerder iets weg van een betrapping, zeker niet van een persoonlijk contact of een langdurig opgebouwde relatie. Toch wel een dikke, vette rode lijn dunkt me.
Geplaatst door: Maarten Schenk | woensdag, 23 mei 2007 om 16:47
Achja, ik vind dit toch ook enigszins een overdreven reactie. Een beetje amateuristisch en naïef was het in alle geval, maar men kan ook niet verwachten dat iedereen de Vlaamse blogosfeer door en door kent. Persoonlijk zou ik dan besluiten om niet in zee te gaan met dit bedrijf (uit professionele of principiële redenen), maar ik zou zeker niet natrappen met dit soort Google Bombs (ok, technisch gesproken geen Google Bomb, but you get my drift) die dit bedrijf nog jarenlang kan achtervolgen.
Net zoals Meneertje Confituur heb ik het gevoel dat er nogal snel met scherp geschoten wordt op alle personen/bedrijven die zich op professioneel vlak vaak in de concurrentiële sfeer van veel van deze bloggers bevinden. Dat schieten is dan ook niet geheel onterecht in dit geval, maar wel overdreven.
Geplaatst door: Bruno | woensdag, 23 mei 2007 om 22:37
rare jongens die bloggers
Geplaatst door: filoes | donderdag, 24 mei 2007 om 18:22
Ben nie op de hoogte van waarover dit gaat, maar kwam toevallig hier terecht. Het geen ik vooral onthoud, als blijkbaar blog leek is het bestaan van een Google Bomb!? Wat houdt dat in? En kan iedereen dat zomaar voor elkaar krijgen. Als ge daar blijkbaar anderen mee kunt benadelen, lijkt me da wel iets strafs, niet? Wat als iedereen dat met iedereen doet? of kan dat niet? Als ik morgen een slechte ervaring heb met m'n autogarage, kan ik hen dan op mijn eentje zo'n 'bomb' aan hun been wrijven? Bizar...
Geplaatst door: Martin | maandag, 28 mei 2007 om 03:52
http://www.google.be/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2005-21,GGLD:nl&q=brandhome
Weet niet of je het zelf al gecheckt had? Heb je hier al reactie op gehad van Brandhome? Want dit, dit moet pijn doen !
Geplaatst door: Pietr | dinsdag, 29 mei 2007 om 22:55
Pijn doen? Hahaha, grappig... Dat soort fratsen is voor die reclamejongens net heel welkom. Denk dat jullie zich blijkbaar meermaals hebben laten vangen. Denk je nu echt dat 'Brandhome sucks' slechte reclame voor die gasten is? Het betekent alleen maar dat ze weten hoe ze voor wat ophef moeten zorgen. En welke klant wil dat nu niet?! Ooit gehoord van 'Slechte reclame is de beste reclame!"? Wel geestig... dit soort discussies...
Ciao!
Geplaatst door: Tomas | donderdag, 07 juni 2007 om 16:41
betreft : rubriek AntiquariaatL.S.Misschien is het goed om te weten dat de Nedrlandstalige vrseie van het boek : 75 Jaar Erasmus Boekhandel Amsterdam Parijs isuitverkocht.Wel is de Engelstalige vrseie nog beschikbaar!Met vriendelijke groet,Jan van der Elst
Geplaatst door: Bouthaina | vrijdag, 16 november 2012 om 14:11
Look at the bedside table, a modest domestic surface that nevertheless gives as concise a portrait of human aspirations, anxieties and appetites as a particular could hope for in 2013. It a multitude. シャネル 財布 2013 新作 http://nice17.ryohan-ten.com/
Geplaatst door: シャネル 財布 2013 新作 | donderdag, 22 augustus 2013 om 10:59