Elke zichzelf respecterende marketingblogger kent Marketingfacts, de Nederlandse groepsblog over marketing opgezet door Marco Derksen.
Nu bestaat er blijkbaar ook al een tijdje een weblog BBQfacts, een snoeiharde parodie van een zekere 'Marko Derreksen'. Zo schrijven ze dingen als:
Second Life 2.0 de grote doorbraak?
Trouwe bezoekers die ons al sinds het begin volgen weten waarover ik het heb: de creative director van Sen SEO (Mark Broekendrager) heeft een mash-up verzonnen van Twitter en Second Life, en het de verrassende naam "Second Life 2.0 beta Twitter" gegeven. Alhoewel het slechts op papier bestaat, kan dit wel eens de grote doorbraak worden op het gebied van credible 3D social networking (zie: google.) Immers, de combinatie van Twitter en Second Life zorgt ervoor dat beide userdatabases gekoppeld worden, wat resulteert in 1 miljard (!) unieke gebruikers. Da's bijna 1/6 van de totale wereldbevolking (2.0). Resultaat? De Linden Dollar wordt de sterkste munt! Aangezien ik in Second Life ontroerend goed zit, levert mij dit (zie de cijfers) een virtueel kapitaal van 2,3 miljard Linden Dollars op. Een simpele stijging van 34.000.000.000%. De credibility-index (CI) van mijn eigen adviesbedrijf (downstream) wordt daarmee verviervoudigd, resulterend in een schokkend getal van 4,2. Al Gore heeft me al gebeld met het goede nieuws: op papier, en wellicht binnenkort virtueel, ben ik miljardair.
...
Het recentste nieuws is dat ze een brief hebben ontvangen van de advocaat van Derksen, al is die brief hoogst waarschijnlijk zelf een spoof.
UPDATE: inderdaad!
Unbelievable how well-wirtetn and informative this was.
Geplaatst door: Adonica | zaterdag, 30 maart 2013 om 07:23