Tijdens de voorbije Bwards was er een actie van het bureau Proximity BBDO waar vreemd genoeg nog bijna niemand over geblogd heeft. Aan de inkom werd elke blogger namelijk een 'belastingbrief' overhandigd, in een realistische enveloppe, op naam en met URL inbegrepen. In de brief stond een verwijzing naar het verhaal van blogger Bruno Lowagie die in aanvaring kwam met de belastingen wegens de reclame-inkomsten op zijn blog.
Om dit te vermijden geeft Proximity BBDO aan een gelukkige winnaar twee tickets weg naar de Kaaimaneilanden, zodat je daar je inkomsten veilig kan wegzetten bij één of andere off-shore bank. Het enige wat men moest doen om mee te doen was surfen naar de site http://www.taxviaweb.be (een parodie op http://www.taxonweb.be) en daar een schiftingsvraag beantwoorden (het aantal blogs in De Blogoloog om middernacht op 1 maart jongstleden).
Als we er van uitgaan dat iedereen die tot nu toe al heeft meegedaan ook al op de link naar De Blogoloog op de TaxViaWeb site heeft geklikt, dan is de kans om die tickets te winnen momenteel 1 op 16... niet slecht dus! Meedoen kan nog altijd, overigens...
Disclaimer: Frédéric van Proximity BBDO is een maat van mij en De Blogoloog is mijn website. Zelf verdien ik niets aan deze actie (en ik kan zelfs de tickets niet winnen omdat ik de oplossing van de schiftingsvraag lever). Het enige dat er voor mij inzit is een (klein) beetje publiciteit voor De Blogoloog.
Vind die brief maar verdacht. Proximity die ineens moeite doet bij de Vlaamse bloggers enkel en alleen om blogstats te weten te komen en zo 'n lijstje te kunnen samenstellen van de meest invloedrijke bloggers. Vreemd dat niemand dat heeft opgemerkt. Hebben ze geen geld om bij MetaTale aan te kloppen ofzo?
Geplaatst door: Bart | dinsdag, 04 maart 2008 om 15:59
Hey... het is een belastingbrief he: je kan ook liegen ;-)
Geplaatst door: Maarten Schenk | dinsdag, 04 maart 2008 om 16:06
ik blijf het een schitterende actie vinden... van mij mogen ze wat data hebben. Maar ja, ik ben dan ook betrokken partij ;-)
Geplaatst door: Stefan Kolgen | dinsdag, 04 maart 2008 om 16:07
Allez, 'k wil niet lastig doen (ma 'k doe't wel, hehe). Maar waarom dan geen disclaimer bijzetten hierboven?
Geplaatst door: Bart | dinsdag, 04 maart 2008 om 16:11
@Bart: zo gek is dat niet he... bij Metatale kan je enkel een lijstje kopen, geen contacten. Ik heb trouwens mijn bedenkingen bij het influentials model, maar da's weer een andere discussie. Wat wel een realistische optie is, is Adhese met hun Enchanté netwerk. En daar werken wij dan ook met plezier mee samen. Maar ondertussen kan het zeker geen kwaad dat bloggers en bureau's goede contacten onderhouden wanneer die bloggers daarvoor openstaan. Lijkt me toch.
Geplaatst door: frédéric | dinsdag, 04 maart 2008 om 16:13
@Bart: disclaimer toegevoegd!
Geplaatst door: Maarten Schenk | dinsdag, 04 maart 2008 om 16:16