Wie mijn blog al een tijdje leest, weet dat ik het soms serieus op mijn heupen krijg van de manier waarop marketeers allerhande proberen bloggers aan te spreken om hen zover te krijgen om over hun product of dienst te bloggen. Sinds ik mijn Virals blog heb, maak ik me er veel minder druk over: copy, paste, publiceren, marketeer content (of te kijk gezet, al naar gelang). Maar op mijn 'hoofdblog' zal je over dergelijke campagnes niet snel iets horen.
Pietel heeft ooit eens een zeer interessant artikel geschreven over hoe het wel moet, en ik moet zeggen, het lijkt er op dat ze dat bij RCA zeer goed gelezen hebben. Kijk maar eens wat ze in mijn inbox dropten:
Maarten,
Onderstaand mailtje betreft een actie met Vlaamse bloggers. Als icoon in het Vlaamse bloglandschap konden we dan ook niet anders dan je te contacteren.
Genoeg gepaai (sec) nu: bekijk het gerust eens en mocht je interesse hebben, dan horen we het graag!
.. En ze leefden nog lang en gelukkig?
Niet zo voor de meeste van onze gebruiksvoorwerpen vandaag.
De ene week hot, de volgende week not en na een jaar zonder pardon abführen, want dan doen ze het sowieso niet meer. Dat is natuurlijk de makkelijkste weg, behalve dat die uiteindelijk veel geld kost. Brabantia, gekend om zijn solide, duurzame producten die een leven lang meegaan én hun klasse behouden, is een heel ander verhaal. Het verhaal van de moeilijkere weg, maar alleszins van de boeiendste. Uitstraling combineren met gebruiksgemak. Design laten samenvloeien met duurzaamheid.
En daarvoor roept Brabantia jouw medewerking in!
Simpel. We sturen je regelmatig een mailtje met een leuke actie. Jij en andere bloggers kunnen hier dan op in gaan en wie weet ontvang je dan een nieuw product, gebruikt het en bezorg je ons je ervaringen en zo je wil, en enkel dan, ook met je lezers. Je schrijft het de hemel in of je nagelt het aan de digitale schandpaal. Dat is jouw voorrecht als blogger. No strings attached.
Wat denk je? Interesse om Brabantia-blogger te worden? Dan bezorgen we je een eerste missie met alvast een eerste kleinigheid van Brabantia.
Solid company, solid blog, dachten wij zo, vandaar: http://www.solidblog.be
Alle vragen / opmerkingen zijn welkom op [email protected]
Vriendelijke groeten,
Dieter Van Esch
[email protected]
Persoonlijk, onder eigen naam, met vermelding van agentschap en alles. Ik heb achteraf nog een paar mailtjes uitgewisseld met Dieter, o.a. om hem te complimenteren met deze aanpak en om te vragen of ik zijn mail mocht publiceren. Want dergelijke goede voorbeelden verdienen aandacht en navolging, en daarom ook een plek op Blogologie en niet op Virals...
Ik heb die mail ook gehad, en ik heb precies hetzelfde zitten denken!
Normaal gezien ga ik daar niet op in, maar deze keer wel: Dieter had de moeite genomen om na te gaan wie ik was, me persoonlijk aan te spreken en een allusie te maken op mijn manier van bloggen en waarmee ik bezig ben. Dus ja, ik ben ingegaan op zijn vraag.
Heh, ik denk dat ik het 's avonds zelfs vermeld had tegen Bart :-)
Geplaatst door: Gudrun | zaterdag, 25 oktober 2008 om 09:36
Wat Gudrun zei! Ik was ook aangenaam verrast door deze aanpak. Zo kunnen ze mijn aandacht trekken, niet met doorzichtige gladde marketingpraatjes!
Geplaatst door: Greet | zaterdag, 25 oktober 2008 om 15:38
Dieter = communicatiemannen. Als die gasten het niet weten, dan weet niemand het. :)
Geplaatst door: Pietel | woensdag, 12 november 2008 om 17:11
Cranberry's hebben nog een leuk famlilielid namelijk de Vossebes. In Scandinavie beter bekent als Lingon. Beide lekker bij traditionele Zweedse gehaktballetjes en bietjes. Ze doen het ook goed in compote's met bvb een beetje tijm.
Geplaatst door: Akash | maandag, 17 september 2012 om 07:54
444444444444444444444
[url=http://www.azzaradesigns.com/%e6%97%a5%e6%9c%ac%e6%bf%80%e5%ae%89%e5%b8%82%e5%a0%b4-%e3%82%b0%e3%83%83%e3%83%81-%e3%82%a8%e3%82%b3%e3%83%90%e3%83%83%e3%82%b0-%e5%90%8c%e7%ad%89%e5%93%81%e8%b3%aa%e6%bf%80%e5%ae%89/]グッチ エコバッグ[/url]
グッチ エコバッグ
Geplaatst door: グッチ エコバッグ | vrijdag, 16 augustus 2013 om 21:27
Overlook Bethell explained the fourteen,000 flags at Clumber Park had taken about 3 months to finish, and contributions had appear in from schools, group groups and educational organisations through the encompassing region. http://www.0451daiban.com/forum.php?mod=viewthread&tid=7557 http://www.0451daiban.com/forum.php?mod=viewthread&tid=7557 http://www.0451daiban.com/forum.php?mod=viewthread&tid=7557
Geplaatst door: http://www.0451daiban.com/forum.php?mod=viewthread&tid=7557 | zaterdag, 24 augustus 2013 om 21:58