Wie mijn blog al een tijdje leest, weet dat ik het soms serieus op mijn heupen krijg van de manier waarop marketeers allerhande proberen bloggers aan te spreken om hen zover te krijgen om over hun product of dienst te bloggen. Sinds ik mijn Virals blog heb, maak ik me er veel minder druk over: copy, paste, publiceren, marketeer content (of te kijk gezet, al naar gelang). Maar op mijn 'hoofdblog' zal je over dergelijke campagnes niet snel iets horen.
Pietel heeft ooit eens een zeer interessant artikel geschreven over hoe het wel moet, en ik moet zeggen, het lijkt er op dat ze dat bij RCA zeer goed gelezen hebben. Kijk maar eens wat ze in mijn inbox dropten:
Maarten,
Onderstaand mailtje betreft een actie met Vlaamse bloggers. Als icoon in het Vlaamse bloglandschap konden we dan ook niet anders dan je te contacteren.
Genoeg gepaai (sec) nu: bekijk het gerust eens en mocht je interesse hebben, dan horen we het graag!
.. En ze leefden nog lang en gelukkig?
Niet zo voor de meeste van onze gebruiksvoorwerpen vandaag.
De ene week hot, de volgende week not en na een jaar zonder pardon abführen, want dan doen ze het sowieso niet meer. Dat is natuurlijk de makkelijkste weg, behalve dat die uiteindelijk veel geld kost. Brabantia, gekend om zijn solide, duurzame producten die een leven lang meegaan én hun klasse behouden, is een heel ander verhaal. Het verhaal van de moeilijkere weg, maar alleszins van de boeiendste. Uitstraling combineren met gebruiksgemak. Design laten samenvloeien met duurzaamheid.
En daarvoor roept Brabantia jouw medewerking in!
Simpel. We sturen je regelmatig een mailtje met een leuke actie. Jij en andere bloggers kunnen hier dan op in gaan en wie weet ontvang je dan een nieuw product, gebruikt het en bezorg je ons je ervaringen en zo je wil, en enkel dan, ook met je lezers. Je schrijft het de hemel in of je nagelt het aan de digitale schandpaal. Dat is jouw voorrecht als blogger. No strings attached.
Wat denk je? Interesse om Brabantia-blogger te worden? Dan bezorgen we je een eerste missie met alvast een eerste kleinigheid van Brabantia.
Solid company, solid blog, dachten wij zo, vandaar: http://www.solidblog.be
Alle vragen / opmerkingen zijn welkom op [email protected]
Vriendelijke groeten,
Dieter Van Esch
[email protected]
Persoonlijk, onder eigen naam, met vermelding van agentschap en alles. Ik heb achteraf nog een paar mailtjes uitgewisseld met Dieter, o.a. om hem te complimenteren met deze aanpak en om te vragen of ik zijn mail mocht publiceren. Want dergelijke goede voorbeelden verdienen aandacht en navolging, en daarom ook een plek op Blogologie en niet op Virals...