Communicatieadviesbureau Leads United komt met een persbericht waarin ze hun onderzoek voorstellen dat zegt dat er in de Belgische bedrijven minder geïnvesteerd wordt in communicatie omwille van de huidige economische crisis, maar dat het zeker in crisismomenten belangrijk is om goed te blijven communiceren.
Uiteraard pleiten ze hier voor eigen winkel, maar ze merken ook op dat dankzij blogs en sociale netwerken communicatie een stuk goedkoper kan dan vroeger en toch net zo effectief. Dat sluit mooi aan bij dit interview met Chris Alden, de CEO van Six Apart, die ook stelt dat de eerste 'blog boom' rond 2001 ontstaan is uit een recessie, en dat bedrijven ook nu weer aan het teruggrijpen zijn naar goedkopere communicatiemethoden zoals blogs en sociale netwerken.
Als ik zo'n beetje kijk naar wie bij Six Apart Europe tegenwoordig onze klanten zijn, dan zie ik inderdaad wel iets in die trend. Bedrijven die blogs gebruiken als 'CMS light' of als 'collaboration tool' op het intranet, je ziet het meer en meer.
Hoe zit het bij jullie op het werk?
Reacties