« Blogologie op TV | Hoofdmenu | Google voorspelde uitslag volksraadpleging Lange Wapper... »

vrijdag, 16 oktober 2009

Reacties

polskaya

Het mag ook gezegd worden dat het van de kant van @kodel niet van enige subtiliteit getuigt om meteen een twitter de wijde wereld in te sturen over de vermeende praktijken van de juwelier. Ook voor hem geldt dat hij beter eerst contact had opgenomen met de juwelier om een uitleg te vragen. In plaats van rechtstreeks te communiceren met de andere partij om er samen uit te komen, besluit hij om de sensationele toer op te gaan. Proper is anders. In heel deze zaak is @kodel niet zo onschuldig als hij zelf doet uitschijnen.

Jan Boeykens

Ik heb ook eens een nachtje geslapen over deze zaak. En ziehier wat er uit mijn brein kwam gerold na een paar stevige bekers koffie:

1) Dat de man zijn ontevredenheid op het Internet gooide, is te begrijpen. Ik heb ook wel eens de neiging om direct emotioneel te reageren via het Internet. En ik heb gemerkt dat ik niet de enige ben.
2) Dat UNIZO de politie inschakelde omdat een klant via het Internet zijn onvrede liet blijken over een kleine zelfstandige, is inderdaad nogal verregaand.
2) Dat de politie vervolgens eiste dat het het berichtje wegens 'laster' van het Internet zou verwijderd worden, is ook bedenkelijk alhoewel men tegenwoordig met het opsteken van een vinger al een proces aan zijn been krijgt.
4) Dat de ontevreden twitter-klant daarover contact opnam met Het Laatste Nieuws en/of andere kranten, was voorspelbaar.
5) Dat Het Laatste Nieuws dit verhaal ogenblikkelijk publiceerde, was vanuit het oogpunt van deze krant gezien, nog meer voorspelbaar.
6) Dat een massa twitteraars en ander Internet-gevogelte op deze zaak zouden springen, lijkt mij logisch.
7) Dat De Standaard UNIZO zou verdedigen, is normaal gezien Thomas Leysens van de Corelio mediagroep tevens voorzitter is van UNIZO, als ik mij niet vergis.
8) Dat deze zaak zodanig uit de hand gelopen is, komt mij nogal belachelijk over.
9) Dat de juwelier en de klant beter eerst rechtstreeks contact met elkaar hadden opgenomen zoals polskaya hier zegt, lijkt me geen slechte hint.

Zo dat was het.

Nog een paar koffies drinken en afwachten wat er dan weer uit mijn brein rolt...

Xtofke

Wat UNIZO had moeten adviseren volgens mij: "Neem rechtstreeks contact op met de klant, zoek uit wat er is fout gegaan en probeer dat recht te zetten"

Ik zou verwachten van een familiezaak die al sinds 1915 bestaat dat ze UNIZO niet meer nodig hebben voor zulk advies.
Of is @kodel de eerste ontevreden klant?

Bart mBARGO

Als ik het citaat uit De Standaard zo lees, dan lijkt dit eerder een gratis reclamecampagne te worden voor het familiebedrijf Timmermans. En wellicht komt het dus voor iedereen nog goed!

Dirk

Laat Unizo weten waar u wakker van ligt:
http://www.waaruwakkervanligt.be/

Jan Boeykens

@ Dirk

Schitterend idee. Stuur een kopie van je link naar De Standaard

Jan Boeykens

@ Dirk

Thomas Leysen, topman van Umicore, voorzitter van het Verbond van Belgische Ondernemingen(VBO), voorzitter van de mediagroep Corelio, bestuurder van Cumerio, bestuurder van het onderzoekscentrum IMEC en lid van de raad van toezicht van Bank Metzler in Duitsland, kan die publiciteit voor UNIZO best gebruiken !

Jan Boeykens

Om mezelf te corrigeren, wil ik eraan toevoegen dat niet Thomas leysen maar Karel Van Eetvelt de voorzitter is van UNIZO, die 85.000 Vlaamse ondernemers en vrije beroepen verenigt.

Samen met Pieter Timmermans en Rudi Thomaes van het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO), Marie-Anne Belfroid (UCM) en Piet Vanthemsche (Boerenbond) vertegenwoordigen zij de werkgevers binnen de ‘Groep van Tien’, het overlegorgaan tussen vakbonden en werkgevers.

De groep wordt voorgezeten door Thomas Leysen, die ondermeer voorzitter is van het VBO en de Corelio mediagroep (met de kranten De Standaard, Het Nieuwsblad enzoverder).

Dirk

Het verhaal over de batterij is trouwens een pak genuanceerder. De vader heeft het elektronisch uurwerk uitgemeten met apparatuur voor impulsmeting en deze gaf aan dat het toestel niet meer correct functioneerde. Daarom heeft hij aan de vrouw van de blogger gemeld dat zij een kostenbatenanalyse diende te maken: ofwel een nieuwe batterij met een grote kans dat het horloge over enkele weken (opnieuw) stuk zou gaan ofwel een nieuw horloge kopen. Daarop heeft hij haar een folder met horloges meegegeven. Er werd niets aangerekend, ook niet voor de impulsmeting. Nieuwe batterijen werden er niet gekocht, noch een nieuw horloge. De vader vervangt jaarlijks zo’n 1500 batterijen in deze goeddraaiende zaak. M.a.w. hij weet waarover hij spreekt.

Amedee

@Dirk: waarom hebben ze die *volledige* informatie dan niet van de eerste keer gegeven aan de vrouw van @kodel?
De fout ligt dan nog altijd bij de juwelier, omwille van het verstrekken van onvolledige informatie.

Jan Boeykens

Werd deze zaak nu inmiddels rechtgezet ?

Want dat lijkt mij het belangrijkste te zijn.

louis vuitton outlet

Wanneer je kunt de dingen die je wilt voelen kunnen zeggen wat je voelt als dit is een zeer gelukkige tijd te voelen.

supra shoes

As long as there is heart there is hope, there is happiness there

De reacties op dit bericht zijn afgesloten.

Mijn foto

Statistieken



  • eXTReMe Tracker





  • View blog authority
Related Posts with Thumbnails